Saturday, February 6, 2010

PHILIPS SHP2500

Baru jer lepas beli keyboard, beli lagi headset. Dekat tempat yang sama pulak tuh. Hahaha…. Aku raser retailer tue dah boleh kenal aku da.

So, nie la bender yang aku baru beli, on February 6. Headset Philips SHP 2500. Not introduced by one. I found this headset model after browsing through the ModernoPC websites. Recommended by a friend, I think this headset is worth to buy.

DSC00312

Fresh lagi tuh!! Hahahaha….. Tinggal tiga stok shaja lagi dekat Moderno. Abang dekat Moderno tue pown recommend kat aku headset nih. Of couse la, tengok aku nie bukan ader duet yang banyak sangat untuk beli headset ‘branded’ len yang berlambak lagi kat dalam kedai tuh. Kalau ada duit, nak jer aku beli headset yang lawa-lawa tuh. Problem sekarang nie duet jer. Takkanlah nak mintak duit lebih kat JPA untuk beli headset?? RIDICOLOUS XD…..

Berikut adalah spec headset nie yang ditulis dekat kotak:

  • Headphone type: Open design
  • Frequency range: 15-22000 Hz
  • Sensitivity: 100 dB
  • Maximum power input: 500mW

DSC00313

Unboxing Philips SHP2500

Box yang simple dan senang untuk dibuka. Box memang senang nak bukak, tapi susah giler nak cabut keluar headphone tuh dari dier punyer seal package. Mula-mula raser macam nak cabut jer terus, tapi memandangkan kesayangan yang teramat dengan box tersebut… tak jadi aku nak bukak ganas2..

DSC00315

Design yang amat simple, compared to steel series(hahaha….aku suker diorang nyer retractible mic!!!) dan yang seangkatan dengannya. Earshell yang sangat besar, dan comfy. So, pkai lama-lama pon takper, sungguh selesa, ibarat headphone tue takder kat situ…chewah..

DSC00318

The most interesting part adalah dier punyer cord length, Sangat panjang. 6m!!!wth. Tapi memang patut pon. Bro tue cakap cord length dier panjang sebab headphone ini di design untuk digunakan bersama dengan TV. Lantak la dengan cord panjang, aku peduli aper…

DSC00316

Sebut pasal audio quality…. ermm… haha.. Aku bukannya audio engineer untuk cakap pasal bender nih. Tapi, bagi aku, nieda best da. Bergegar-gegar sampai ke otak. Bergegar telinga aku denga lagu Empire state of min-Jay Z pkai headphone ni. Tapi, yang problem-nyer, bila pakai headphone nih, langsung x dengar dunia luar. Orang ketuk pintu ker, memang confirm tak dengar. Janganlah pakai headphone ini jika anda berseorangan di rumah, sangat berbahaya. hahaha

So, nak conclude kat sini yang headphone nie amatlah best!! Especially pada orang yang tidak mempunyai duit, tapi still look for a good headset. Harga pown bawah 100,so memanglah berbaloi. Kalau anda ada duit lebih, yang tak taw nak gune, ataupon berlambak2, belilah bender nih-

DT770PRO

Smart DT770

speedlink-SL-8795

Medusa 5.1

expensive-headphones-sennheiser

sienheiser aper ntah: harga $15000. Apa yang special adalah bender nie cuma ada 300 sahaja di dunia!!!. HAND-MADE!!! Memang special

expensive-headphones

ULTRASONE Edition 9 Limited Edition S-Logic Natural Surround Sound Headphones. memang mahal giler nak mampos. Surround system dekat headphone. Memang best.

Sorry kepada peminat Razer. Sebab agak ramai jugak orang yang kutuk Razer Barracuda. So, malas la nak letak Razer Barracuda dalam nih.

Ha, bagi sesiapa yang terasa nak beli headphone di luar sana, tak perlulah anda beli yang mahal2. Redha jer dengan yang biasa2. Philips nie pown dah good enough for me. So, why go for high end headphone. Unless kalau anda seorang audio engineer ataupon anda seorang yang audiophile.

Kesian pulak aku kat headphone lama ku… Patah dihempap buku…hahaha… Siot punyer cleaner

No comments: